Dosáhněte více prodejů díky lepším popisům produktů
Možná jste někdy na e-shopu četli popisek produktu, který vás okamžitě tak nadchl, že jste jej chtěli ihned koupit. Co dává některým popiskům takovou moc? Co mají společného? Když se na podobně přesvědčivé popisky podíváme, zjistíme, že to často ani popisy nejsou. Jsou to příběhy, vysvětlení toho, jak skvěle bude vypadat váš život, až si tento produkt koupíte. Jsou napsány lidmi, kteří jsou naprosto nadšení vlastnostmi produktu a přesvědčení o jeho užitečnosti.
Jak psát popisky u zboží v e-shopu, abyste dosáhli více prodejů
Samotné nadšení není samozřejmě všechno. Autor popisku musí mít podrobné znalosti o produktu i příběhu, který za ním stojí, aby dokázal zákazníky přesvědčit, že se bez koupě tohoto zboží v žádném případě neobejdou.
Níže najdete seznam klíčových aspektů správného produktového popisku a tipů, o kterých byste měli vědět.
1. Zjistěte, kdo nakupuje vaše produkty
Pokud píšete popisek produktu, aniž byste znali svého cílového zákazníka, je velmi pravděpodobné, že nebude příliš úspěšný, protože nebudete schopni zaujmout cílovou skupinu. Mnoho pisatelů totiž dělá zásadní chybu, když se snaží zaměřit na co nejširší publikum. Toto pokušení byste měli překonat a zaměřit se pouze na oslovení ideálního zákazníka.
Ale kdo je vlastně váš ideální zákazník?
K tomu budete muset dospět na základě vlastního výzkumu. Jedním ze způsobů, jak to udělat správně, je použít takzvané zákaznické persony. Jedná se o fiktivní postavy, které mají určité vlastnosti, potřeby a životní příběhy, které je předurčují stát se vašimi ideálními zákazníky.
Zní to možná složitě, ale nic na tom není. Představte si v duchu někoho, koho znáte, o kom víte, že si koupil váš produkt, nebo by ho potřeboval. Co tento člověk dělá? Jaké má zájmy? Kolik mu je let? Kolik vydělává? Jaké problémy řeší a jak mu s nimi pomůže váš produkt? Jakmile budete mít jasnou představu o tomto ideálním zákazníkovi, napište popisek produktu tak, abyste přesvědčili tohoto konkrétního člověka. Kompletní obrázek ideálního zákazníka by měl obsahovat následující části:
- Typický den v životě kupujícího.
- Jeho cíle v profesním i osobním životě.
- Jeho problémy které potřebuje vyřešit.
- Jeho zaměstnání a pracovní pozice.
- Jaké překážky mu brání v dosažení cílů v osobním i profesním životě.
- Jeho oblíbený online obsah (obrázky, články, videa a podobně).
- Klíčová slova a fráze, které by daná osoba použila k vyhledávání vašich produktů a služeb.
- Interakční scénáře, které vám umožní si představit, jak by persona mohla reagovat na výše zmíněné informace.
2. Důležité vlastnosti a výhody
Při psaní popisů produktů, které budou skutečně prodávat, nesmíte zapomenout na výčet funkcí produktu. Suchý seznam funkcí ovšem nikoho nezaujme. Aby to pro potenciální zákazníky bylo co nejzajímavější, použijte populární techniku převedení funkcí na výhody.
Jednoduše řečeno, místo popisu jednotlivých funkcí vysvětlete zákazníkům, jak pravě tato funkce zlepší jejich život a vyřešit nějaký jejich problém.
Například namísto toho abyste napsali, že TV má OLED displej, napište: OLED displej je nejen energeticky úspornější, ale předvede vám dosud nepoznaný zážitek z černé barvy, která je na tomto displeji skutečně černá.
Nejde tedy jen o to, napsat že výrobek má určitou funkci, ale seznámit zákazníka s tím, proč se bez této funkce neobejde.
3. Vyberte vhodný styl komunikace
Styl komunikace by měl být takový, aby mu vaše publikum nejen rozumělo, ale aby návštěvníci nabyli dojmu, že autor popisu je jeden z nich a rozumí jejich potřebám. Je velký rozdíl, jestli se snažíte prodat skateboard sedmnáctiletému studentovi, nebo kravatu padesátiletému manažerovi. Volba jazykových prostředků by tomu měla odpovídat. Díky správně vytvořeným personám si dokážete přesně vizualizovat potenciálního zákazníka a mluvit s ním "jazykem jeho kmene".
4. Vždy pište bez chyb
Měli byste zájem o koupi produktu, jehož popis obsahuje gramatické chyby? Pravděpodobně ne, protože popis plný chyb říká jediné: zákazník nás nezajímá natolik, abychom kvůli němu platili korektora textu, a naše úroveň služeb tomu odpovídá. Pamatujte: všechny popisy produktů na vašem webu by měly být nejen přesvědčivé, ale také pravopisně a gramaticky naprosto bezchybné. Chyby v textu mohou snadno zničit vaši důvěryhodnost a způsobit další problémy, takže si veškerý text, který zveřejňujete, důkladně zkontrolujte, v ideálním případě jej svěřte ke kontrole korektorovi.
Pokud si nejste jisti, zda jste schopni napsat text dostatečně správně, neváhejte spolupracovat s copywritery, kteří vám mohou pomoci psát přesvědčivé a bezchybné popisy produktů.
5. Používejte odrážky
Mnoho lidí si myslí, že obrázky a recenze jsou na stránce produktu tím nejdůležitějším. Neměli byste však zapomínat na správné strukturování textu, tak aby byl pro zákazníka co nejlépe čitelný. K tomu vám pomohou odrážky, které jsou skvělým způsobem, jak se vyhnout velkým blokům textu a poskytnout zákazníkům nejdůležitější informace přehlednou formou.
Začněte psát lepší popisky produktů
Pokud chcete přesvědčit více potenciálních zákazníků o kvalitách vaší nabídky a zvýšit tak své zisky, neváhejte použít tipy z tohoto článku a vytvořit lepší popisky produktů pro váš e-shop. Nezapomeňte, cílem produktového popisku není jen informovat zákazníka o vlastnostech zboží, ale přesvědčit jej že se bez produktu neobejde.