Párování zboží na Heuréka.cz
Jak na párování produktů v Heuréka.cz
Pokud máte na Heuréce aktivní PPC kampaň, snaží se Heuréka zařazovat produkty do správných kategorií a párovat s příslušnými produkty. V tomto článku se dozvíte o možnostech zlepšení spárovanosti Vašich produktů pomocí e-shopu JZShop.
Přehled spárovanosti produktů v administraci Heuréka.cz
Po přihlášení do administrace Heuréka.cz najdete v sekci „Přehled spárovanosti“ následující výpis. Pokud není produkt spárován, neznamená to, že by nebyl zobrazen v katalogu Heuréka, jen bude zobrazen pouze v rámci fulltextového vyhledávání. Později si ukážeme na konkrétním příkladu.
![administrace heuréka.cz](/files/data/blog/heureka/img_01.jpg)
V přehledu nás nejvíce zajímá řádka „Nespárované produkty“ a kliknutím na „Zobrazit“ získáte kompletní seznam nezařazených produktů. V seznamu nespárovaných produktů najdete pouze tagy PRODUCT, PRODUCTNAME a cenu. Nicméně to by Vám mělo stačit na to, identifikovat dané produkty ve Vašem e-shopu.
Co je spárovanost produktu?
Pro lepší představu, co vlastně znamená spárovaný produkt, vysvětlíme na konkrétním případu.
Do vyhledávání heuréky zadejte pojem „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB“. Dostanete se na následující stránku.
![vyhledávání na heuréka.cz](/files/data/blog/heureka/img_02.jpg)
Tato stránka je zobrazení výsledků fulltextového vyhledávání. Jako první položka jsou spárované produkty. V tomto případě je zde 126 obchodů nabízející stejný produkt. Dalších 198 obchodů nabízí stejný nebo podobný produkt. Z tohoto příkladu je jasné, že z takového množství obchodů bude zákazník porovnávat ceny právě u prvního, spárovaného produktu a na další výsledky z fulltextového vyhledávání se již nedostane. Pokud prodáváte produkt ve vysokém konkurenčním prostředí, důrazně doporučujeme zaměřit se na maximální spárovatelnost produktů. Naopak pro produkty, které prodáváte pouze Vy a nikdo jiný (nebo jen několik konkurentů), nemá párování velký význam.
Jak tedy docílit správného spárování produktů na Heuréka.cz?
- Kategoriím v e-shopu přiřaďte kategorie z katalogu Heuréka.cz
Zbožový katalog Heuréka.cz disponuje vlastní stromovou strukturou kategorií, kterou naleznete na adrese http://sluzby.heureka.cz/napoveda/strom-kategorii. Aby kategorie na Vašem e-shopu odpovídali kategoriím Heuréky, je nutné provézt spárování každé kategorie. Párování provedete v editaci každé kategorie. Najdete zde stromovou strukturu pro každý katalog, pro který máte vytvořen XML feed zboží. Při výběru kategorie vybírejte vždy co nejnižší kategorii ve stromové struktuře.
![stromová struktura heureka.cz](/files/data/blog/heureka/img_04.jpg)
Kategorie produktu je definována hlavní kategorií. Každý produkt můžete mít umístěn ve více kategoriích, ale jen kategorie produktu určuje kategorii pro spárování s katalogy a pro tvorbu URL. Hlavní kategorii produktu zadáváte v editaci každého produktu, na kartě „Základní údaje“.
![hlavní kategorie produktu](/files/data/blog/heureka/img_05.jpg)
Vyplněný EAN kód výrazně zvyšuje šanci na spárování produktů. Vyplnit je možné pouze EAN13, který najdete na čárovém kódu produktu, a skládá se ze 13 čísel. Jedná se o oficiální kód produktu, nezadávejte žádné vlastní označení.
![ean kod](/files/data/blog/heureka/img_06.jpg)
- Zadejte názvy produktů dle Heuréky
Nejdůležitější faktor na konec a to je název produktu. Pokud chcete mít spárované produkty, je nutné zadávat totožný název, který používá heuréka – tedy Vaše konkurence na Heuréce.
Heuréka rozeznává několik sekcí produktů, pro které definovala různé složení názvu produktu. Jak se správně skládá daný název produktu, najdete přímo v manuálu Heuréky zde. Až na několik výjimek (knihy, hry a kalendáře) mají společné jedno pravidlo – a to název výrobce na 1. místě. Správným formátem je tedy např. Samsung Glaxy S7, nikoli Mobilní telefon Galaxy S7 Samsung!
Heuréka rozeznává 2 základní meta tagy – PRODUCT a PRODUCTNAME.
<PRODUCTNAME> je přesný název výrobku, např. „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB“. Nesmí obsahovat žádné další informace, jako je např. dárek nebo příslušenství zdarma. Název výrobku musí být také obsažen v tagu <PRODUCT> . Maximální délka je 255 znaků.
<PRODUCT> je rozvětvený název produktu a musí obsahovat název z <PRODUCTNAME> např. „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB černý + pouzdro zdarma“. Maximální délka je 255 znaků pro fulltextové vyhledávání, v detailu produktu bude zobrazeno pouze 200 znaků.
![vyhledávání produktů na heuréka.cz](/files/data/blog/heureka/detail_produktu_heureka.jpg)
Protože ne vždy chcete mít název produktu na e-shopu totožný s názvem produktu v katalogu (navíc každý katalog bude vyžadovat trochu odlišný název), je možné definovat tagy PRODUCT a PRODUCTNAME pro každý katalog zvlášť a zachovat název produktu na e-shopu.
Tyto tagy můžete upravovat na kartě produktu, v záložce XML. Najdete zde nastavení pro Heuréku, Zboží a Google Nákupy. ![nastavení XML feedu](/files/data/blog/heureka/administrace_heureka.jpg)