Párování zboží na Heuréka.cz
Jak na párování produktů v Heuréka.cz
Pokud máte na Heuréce aktivní PPC kampaň, snaží se Heuréka zařazovat produkty do správných kategorií a párovat s příslušnými produkty. V tomto článku se dozvíte o možnostech zlepšení spárovanosti Vašich produktů pomocí e-shopu JZShop.
Přehled spárovanosti produktů v administraci Heuréka.cz
Po přihlášení do administrace Heuréka.cz najdete v sekci „Přehled spárovanosti“ následující výpis. Pokud není produkt spárován, neznamená to, že by nebyl zobrazen v katalogu Heuréka, jen bude zobrazen pouze v rámci fulltextového vyhledávání. Později si ukážeme na konkrétním příkladu.
V přehledu nás nejvíce zajímá řádka „Nespárované produkty“ a kliknutím na „Zobrazit“ získáte kompletní seznam nezařazených produktů. V seznamu nespárovaných produktů najdete pouze tagy PRODUCT, PRODUCTNAME a cenu. Nicméně to by Vám mělo stačit na to, identifikovat dané produkty ve Vašem e-shopu.
Co je spárovanost produktu?
Pro lepší představu, co vlastně znamená spárovaný produkt, vysvětlíme na konkrétním případu.
Do vyhledávání heuréky zadejte pojem „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB“. Dostanete se na následující stránku.
Tato stránka je zobrazení výsledků fulltextového vyhledávání. Jako první položka jsou spárované produkty. V tomto případě je zde 126 obchodů nabízející stejný produkt. Dalších 198 obchodů nabízí stejný nebo podobný produkt. Z tohoto příkladu je jasné, že z takového množství obchodů bude zákazník porovnávat ceny právě u prvního, spárovaného produktu a na další výsledky z fulltextového vyhledávání se již nedostane. Pokud prodáváte produkt ve vysokém konkurenčním prostředí, důrazně doporučujeme zaměřit se na maximální spárovatelnost produktů. Naopak pro produkty, které prodáváte pouze Vy a nikdo jiný (nebo jen několik konkurentů), nemá párování velký význam.
Jak tedy docílit správného spárování produktů na Heuréka.cz?
- Kategoriím v e-shopu přiřaďte kategorie z katalogu Heuréka.cz
Zbožový katalog Heuréka.cz disponuje vlastní stromovou strukturou kategorií, kterou naleznete na adrese http://sluzby.heureka.cz/napoveda/strom-kategorii. Aby kategorie na Vašem e-shopu odpovídali kategoriím Heuréky, je nutné provézt spárování každé kategorie. Párování provedete v editaci každé kategorie. Najdete zde stromovou strukturu pro každý katalog, pro který máte vytvořen XML feed zboží. Při výběru kategorie vybírejte vždy co nejnižší kategorii ve stromové struktuře.
Kategorie produktu je definována hlavní kategorií. Každý produkt můžete mít umístěn ve více kategoriích, ale jen kategorie produktu určuje kategorii pro spárování s katalogy a pro tvorbu URL. Hlavní kategorii produktu zadáváte v editaci každého produktu, na kartě „Základní údaje“.
Vyplněný EAN kód výrazně zvyšuje šanci na spárování produktů. Vyplnit je možné pouze EAN13, který najdete na čárovém kódu produktu, a skládá se ze 13 čísel. Jedná se o oficiální kód produktu, nezadávejte žádné vlastní označení.
- Zadejte názvy produktů dle Heuréky
Nejdůležitější faktor na konec a to je název produktu. Pokud chcete mít spárované produkty, je nutné zadávat totožný název, který používá heuréka – tedy Vaše konkurence na Heuréce.
Heuréka rozeznává několik sekcí produktů, pro které definovala různé složení názvu produktu. Jak se správně skládá daný název produktu, najdete přímo v manuálu Heuréky zde. Až na několik výjimek (knihy, hry a kalendáře) mají společné jedno pravidlo – a to název výrobce na 1. místě. Správným formátem je tedy např. Samsung Glaxy S7, nikoli Mobilní telefon Galaxy S7 Samsung!
Heuréka rozeznává 2 základní meta tagy – PRODUCT a PRODUCTNAME.
<PRODUCTNAME> je přesný název výrobku, např. „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB“. Nesmí obsahovat žádné další informace, jako je např. dárek nebo příslušenství zdarma. Název výrobku musí být také obsažen v tagu <PRODUCT> . Maximální délka je 255 znaků.
<PRODUCT> je rozvětvený název produktu a musí obsahovat název z <PRODUCTNAME> např. „Samsung Galaxy S7 G930F 32GB černý + pouzdro zdarma“. Maximální délka je 255 znaků pro fulltextové vyhledávání, v detailu produktu bude zobrazeno pouze 200 znaků.
Protože ne vždy chcete mít název produktu na e-shopu totožný s názvem produktu v katalogu (navíc každý katalog bude vyžadovat trochu odlišný název), je možné definovat tagy PRODUCT a PRODUCTNAME pro každý katalog zvlášť a zachovat název produktu na e-shopu.
Tyto tagy můžete upravovat na kartě produktu, v záložce XML. Najdete zde nastavení pro Heuréku, Zboží a Google Nákupy.