Novela zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele: recenze produktu
Ověřování recenzí produktu v e-shopu JZshop
Od 6.1.2023 vešla v platnost novela zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, která se zaměřuje na nekalé obchodní praktiky. Jednou z nich jsou falešné recenze produktu. Systém JZshop nově umožňuje ověřování produktových recenzí, které pochází od skutečných spotřebitelů na základě objednávky. Jak recenze v JZshopu ověřujeme se dočtete v tomto článku.
Systém JZshop nově umožňuje automatické ověření produktové recenze na základě objednávky. Pokud uživatel zadá do recenze e-mail, který je shodný s e-mailem objednávky, systém vyhledá objednávky se zadaným e-mailem a vyhledá v nich recenzovaný produkt. Pokud vyhledá shodu, doplní do recenze č. objednávky a informaci ohledně způsobu ověření - "Ověřeno dle č. objednávky".
Pokud systém nedokáže automaticky ověřit recenzi na základě objednávky, máte možnost ověření provést manuálně - dohledat objednávku nebo vyplnit způsob ověření a přepnout ověření na "Ano".
Ověření recenze v administraci
Možnost ověření recenze najdete v editaci produktové recenze v sekci Zboží -> Recenze.
Neověřená recenze produktu
Ověřená recenze produktu
Na e-shopu tak budete mít u každé recenze uvedeno, zda je ověřena nebo není. To ovšem není dostačující pro transparentní zveřejňování recenzí. Je nutné doplnit informace o způsobu ověřování recenzí. Informace můžete přidat do textu nad či pod uživatelské recenze. Doporučujeme text doplnit o hypertextový odkaz na obchodní podmínky či jiný dokument, kde bude postup podrobně zdokumentován.
Současné recenze jsme již ověřili za vás..
Stávající vytvořené recenze produktů, které bylo možné automaticky ověřit, jsme již ověřili za vás. V seznamu produktových recenzí najdete nově označení "ověřena". Recenze, které se nepodařilo ověřit automaticky, můžete ověřit ručně.
Problematiku ověřování recenzí budeme nadále sledovat a v případě potřeby aktualizujeme.