SEO trendy pro zvýšení návštěvnosti v roce 2022
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak přilákat potenciální zákazníky na své webové stránky. S tím, jak se však vyhledávače neustále vyvíjejí, mění se také postupy optimalizace. To, co vám před lety umožnilo dostat se na první místa vyhledávání, již většinou buď nefunguje, nebo je to dokonce Googlem zakázáno.
Abyste tak uspěli na internetu i v roce 2022, je třeba se soustředit na moderní SEO trendy, které vám umožní optimalizovat vaši stránku tak, aby ji Google považoval za nejlepší odpověď na dotazy vašich potenciálních zákazníků. Které trendy můžete využít pro úspěch v SEO v roce 2022?
Algoritmus BERT hledá shodu záměrů
BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) je algoritmus Google, který využívá strojové učení spolu se zpracováním přirozeného jazyka, aby lépe porozuměl vyhledávání a tomu, co uživatelé skutečně hledají. Cílem algoritmu BERT je rozumět lidskému jazyku stejně jako člověk a interpretovat tak záměr uživatele.
Bert je schopný pochopit, o čem vaše stránka skutečně je a také to, zdali je přesně tím, co uživatel hledá. Pokud vaše stránka sice obsahuje klíčová slova, která uživatel hledá, ale BERT usoudí, že jejím hlavním tématem je něco jiného, než uživatel ve skutečnosti chce najít, budou její pozice negativně ovlivněny. Bez ohledu na to, jak podrobný nebo kvalitní je váš obsah, pokud nesplňuje záměr uživatele, pak jej BERT bude ignorovat a upřednostní jiný obsah, který splňuje záměr pro daný dotaz.
Jak optimalizovat pro algoritmus BERT
Je třeba si uvědomit jednu věc: BERT není algoritmická sankce. Je to součást vyhledávače Google, která pomáhá filtrovat nejrelevantnější a nejužitečnější obsah tím, že rozumí vyhledávacím dotazům a obsahu stránek stejně jako lidé. Každý kdo hledá na Google, má určitý záměr, představu o tom, co chce vlastně najít. Záměrů může být mnoho - odpověď na otázku, seznam možností, návod, jak něco udělat, něco si koupit, přečíst si recenze a mnoho dalších. Váš obsah pravděpodobně nedokáže odpovědět na všechny tyto dotazy naráz, proto je důležité zajistit, aby se váš obsah a záměr klíčového slova shodovaly.
Stále větší roli bude mít princip EAT
Google při hodnocení odedávna upřednostňuje kvalitu obsahu. Jak však takovou kvalitu posoudit? Na internetu můžeme najít spoustu informací, od těch kvalitních, až po nesmysly. Jak je od sebe odlišit? S řešením přichází princip EAT: odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost. Obzvláště pokud vaše stránky spadají do tzv. YMYL (Your Money or Your Life) sektoru, je pro vás hodnocení EAT ještě důležitější. Je pochopitelné že článek například o vakcíně proti covidu bude mít rozdílnou důvěryhodnost, pokud bude publikován známým epidemiologem na webu prestižní univerzity, nebo neznámým absolventem „vysoké školy života“ někde na zapadlém konspiračním blogu.
Důvěryhodnost vašeho webu pomohou zvýšit například citace a odkazy na renomovaných tematických webech, kompletní, podrobné profily autorů včetně jejich kvalifikace, dosažených úspěchů a ocenění, adresa, údaje o majitelích webu, správné kontaktní údaje atd.
Zaměřte se na „značkové“ SEO
Značky jsou budoucností SEO, které přikládá stále větší váhu značce a autoritě. Čím populárnější a autentičtější je vaše značka, tím výše a častěji se budete v Googlu umisťovat a v průběhu roku 2022 bude tento trend nadále sílit. Známá značka znamená lepší reputaci a důvěryhodnost a tím i lepší hodnocení ze strany Google, proto byste měli vynaložit na vytvoření dobrého jména své značky co největší úsilí. Budujte také povědomí o značce, abyste zvýšili počet vyhledávacích dotazů, obsahujících název vaší značky. Dotazy na značku jsou skrytým faktorem hodnocení, který vám pomůže získat vyšší pozice a etablovat v Googlu se jako důvěryhodná firma.
Core web vitals budou stále důležitější faktor hodnocení v Googlu
V posuzování kvality stránky hraje velmi důležitou roli uživatelská zkušenost, která hodně souvisí s rychlostí, s jakou se vaše stránky načítají. K posuzování kvality načítání a měření uživatelské zkušenosti používá Google metriku Core web vitals, která sestává ze třech částí: načítání, interaktivita a vizuální stabilita. Všechny tři části v podstatě souvisejí s jedinou věcí, a to s rychlostí stránky: jak rychle se stránka načítá, jak brzy je interaktivní a jak je při načítání stabilní.
Google používá Core web vitals jako důležitý faktor hodnocení, což znamená, že jim budete muset věnovat velkou pozornost, abyste se objevili na první stránce. Pokud například existují dvě stránky se stejně relevantním obsahem, pak metriky uživatelské zkušenosti pomohou robotům vyhledávače rozhodnout, která z nich by měla být hodnocena výše.
Hlasové vyhledávání
Společně s tím, jak stále vice lidí dává přednost chytrým telefonům jako nástroji pro primární přístup na internet, roste také počet hlasového vyhledávání. Je to pochopitelné, dlouhá klíčová slova se nikomu do mobilu psát nechce. Hlasové vyhledávání je však jiné než to na klávesnici. Lidé mají při něm tendenci používat delší výrazy a konverzační věty. Abyste tento trend pro rok 2022 zachytili co nejdříve, snažte se vaše stránky optimalizovat na klíčová slova s dlouhým ocasem, zejména taková, která fungují jako otázka, například „kde sehnat nejlevnější ubytování v Krkonoších?“. Vzhledem k tomu, že oblíbenost hlasového vyhledávání stále roste, neměli byste v roce 2022 optimalizaci na tento trend podceňovat.
Využijte tyto SEO trendy pro zvýšení návštěvnosti v roce 2022
Následovat aktuální trendy se v SEO rozhodně vyplatí. Pokud nebudete držet krok s dobou, využijí této příležitosti vaši konkurenti a ve výsledcích vyhledávání vás předběhnou. Pokud se však zaměříte na to, čemu Google v současné době a v blízké budoucnosti bude přikládat větší váhu, dokážete si své pozice uhájit před dotírající konkurencí a přivést na web spoustu nových návštěvníků.