Jak vzniká projekt, který změní e-shopy (1.)
Před několika lety jsem se naštval a vznikl projekt simpleshop.cz. Bylo to dost impulzivní. Díky Martinovi Dostálovi z Vyfakturuj.cz vznikl nádherný projekt, který rozvířil stojaté (čtěte drahé) vody nástrojů pro prodeje online produktů. Vyšlo to. Hodně práce a trocha toho štěstíčka. Simpleshop má stovky platících klientů a stále roste.
Tento seriál článků bude o jiném projektu, který vzniká postupně: Rádi bychom projektem DreamROI radikálně změnili malé a střední e-shopy.
Toto je první článek a budete každý měsíc čubrnět, co všechno pustíme do světa
DreamROI is back!
První verze systému vznikla v roce 2017 a spuštění bylo bez fanfár. Bylo potřeba nabrat zkušenosti a znalosti. Bylo potřeba analyzovat a sledovat návštěvníky webů. Je postavena na leadscore, což je ohodnocení aktivity návštěvníků webu. Díky tomuto ohodnocení se v reklamních systémech jako Facebook, Google a Sklik neutrácí za neaktivního návštěvníky v rámci remarketingu. Funguje skvěle, ale to nebyl ten hlavní cíl.
Hlavní cíl bylo pomoct e-shopům: Maximální automatizace a personalizace eshopů. Pro to je důležité správné načasování.
Teď je ta správná doba. Našli jsme partnera, který je nejlepší a o kterého se můžeme technologicky opřít. Není to Google, ani Microsoft… je to ta nejlepší ecommerce platforma na světě: Amazon. Minulý rok pootevřel svoje 20leté zkušenosti a technologie všem. Tedy i nám a díky DreamROI i vašemu e-shopu.
Vznikla verze DreamROI AI, která se již testuje na reálných e-shopech.
Proč umělá inteligence
Umělou inteligenci (AI) používá většina velkých e-shopových hráčů. Je to už za hranou finančních a technologických možností malých a středních e-shopů.
Víte ale, s čím právě umělá inteligence nejvíce pomáhá? Hlavní je efektivita komunikace na základě aktivity návštěvníků a klientů e-shopu:
- Doporučí správný produkt na základě aktivity návštěvníka (personalizace)
- Komunikuje skrz web, email nebo smsku
- Reaguje na sezónní výkyvy
- Reaguje na změny produktů (ceny, nové produkty, odstranění produktů)
- Pochopí článek a na jeho základě doporučí jiný článek nebo produkt
- Je automatická a stále se učí (zpřesňuje doporučování)
- Doporučí návštěvníkům, kteří jsou na webu úplně noví (predikce)
Jednoduše: Dodá ve správný čas správnému člověku ideální obsah (produkt, článek apod.)
Přesnější popis doporučování publikuje pravidelně Amazon již 20 let. Viz článek o doporučování z roku 2003.
Google samozřejmě také ví svoje a podle výzkumu je personalizace jednoznačně cesta k vyšším profitům. Dává to smysl, nemyslíte?
Váš e-shop s personalizací
Už asi tušíte, co bude DreamROI AI dělat. Personalizace a predikce obsahu přímo na vašem e-shopu, bez nutností tanečků kolem programátorů, bez nutnosti si půjčit od banky a doufat, že to vyjde.
Jak to funguje? Napojíte váš systém jzshopu, systém DreamROI pochopí vaše produkty a doporučí vhodný obsah automaticky vašim návštěvníkům a zákazníkům skrz web, email, push notifikace apod.
Kolik to bude stát
Cenu jsme nastavili férovou. Zatím ji nebudeme prozrazovat. Sorry jako.
Chcete být první, kdo se o ceníku dozví? Registrujete se zde.
Kdy to bude fachčit?
Spuštění bude v lednu 2021… ano, jdeme dříve s informací, protože chceme informovat, jak vše probíhá, jaké věci jsme zjistili, kam jsme se dostali a co bude následovat.
Proč i na vašem e-shopu?
Znáte ten pocit, když cpete peníze do PPCček v Googlu, přeplácíte Facebook a sledujete, že ceny prokliků stále rostou? Do toho je problém sehnat kvalitní markeťáky a kreativce… Vaše PNO se zhoršuje každý rok... do toho cenový boj s konkurencí… na heurece, zboží, glami už jste... tak co sakra dělat dále?
Vtip je v tom, že to nejcennější už máte: Databázi platících lidí, návštěvníky webu… jen máte vše statické a místo na obrazovce je malé… teď si představte, že každý návštěvník dostane přesně ten obsah, který potřebuje: Personalizace webu pro návštěvníky, a navíc s databázi klientů můžete personalizovat emaily a další komunikační kanály.
Tento článek je první v řadě. Další už bude konkrétní: Ukážeme screenshoty, řekneme, kde jsme pohořeli a kudy jsme se naopak díky testování vydali.
Těším se na vaši změnu. Bude to velké.
Máte toho málo? Více informací najdete na stránkách dreamroi.com.