Jak na SEO v JZShop
Jak nastavit SEO v systému JZShop
Nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti, a tím i potenciálních zákazníků, jsou pro většinu e-shopů vyhledávače. Abyste však z vyhledávačů dostali co největší návštěvnost, je potřeba, aby se váš e-shop umisťoval ve vyhledávání na co nejvyšších pozicích. Ve vyhledávačích totiž platí více než kdekoli jinde, že "vítěz bere vše" a weby, které se zobrazují dále, než na první stránce vyhledávání, prakticky nikdo neuvidí. K tomu, aby se váš e-shop zobrazoval ve vyhledávání co nejvýše, slouží SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače. V redakčním systému JZShop najdete několik skvělých SEO funkcí, které vám optimalizaci pro vyhledávače výrazně usnadní.
Začněte analýzou klíčových slov
Lidé, kteří budou v Googlu nebo Seznamu hledat vaše produkty, s největší pravděpodobností použijí určité vyhledávací výrazy, takzvaná klíčová slova. Základem je proto tato slova najít, vybrat ta nejvhodnější a poté na jejich základě vybudovat obsah vašeho e-shopu. S plánováním a analýzou klíčových slov vám pomohou bezplatné nástroje od Sklik nebo Google Ads. Stačí do plánovače klíčových slov zadat vaše hlavní klíčové slovo, například název produktu a nástroje vám nabídnou seznam frází, které lidé k vyhledávání tohoto termínu použili. Zjistíte zde také, jak často je která fráze vyhledávána a jak velkou budete mít ve vyhledávání konkurenci. Cílem je vyhledat slova a fráze, které jsou málo konkurenční, ale přitom hodně vyhledávané.
Plánovač klíčových slov najdete přímo v Google Adwords https://ads.google.com/aw/keywordplanner a také v administraci Sklik https://www.sklik.cz/keywords-suggestion/add. Plánovače najdete v administraci služby po přihlášení.
Klíčem k úspěchu jsou "long tail" klíčová slova
Obecná klíčová slova, jako je například "oblečení", či "dámské oblečení" mají hledanost obvykle velmi vysokou, ale konkurence je zde obrovská a pro začínající e-shop je téměř nemožné se na podobné výrazy umístit na prvních místech. Mnohem efektivnější je zaměřit se na specifičtější, tzv. "long tail" klíčová slova, která sestávají z více slov a popisují produkt mnohem konkrétněji, například "červená dámská halenka XL". Výhodou těchto výrazů je nejen mnohem menší konkurenčnost, ale zejména také mnohem vyšší konverzní poměr. U lidí, kteří podobné výrazy do vyhledávačů zadávají, je totiž daleko pravděpodobnější, že již vědí, co chtějí a jsou rozhodnutí si to koupit.
Budujte strukturu e-shopu s ohledem na SEO
Nyní, když máte hotový seznam klíčových slov, můžete začít budovat obsah vašeho e-shopu. Cílem je, aby každé klíčové slovo mělo svoji vlastní vstupní stránku. Vytvořte si v administraci JZShop tolik kategorií, kolik budete potřebovat, abyste vaše klíčová slova pokryli. Postupujte od obecnějších klíčových slov k více specifickým a vytvořte například kategorii: "Dámské oblečení", která bude obsahovat podkategorie: dámské oblečení podle jednotlivých výrobců, dámské oblečení podle jednotlivých typů, dámské oblečení podle velikostí a podobně. Tyto kategorie by poté měly obsahovat výpisy konkrétních produktů požadovaných vlastností, jako například Bílé dámské triko Nike SWSH TOP CROP SS AR3064-100. Cílem je, aby pro co nejvíc klíčových slov existovala vlastní unikátní vstupní stránka.
Vyplňte titulek a popis
Aby vyhledávače poznaly, že se konkrétní stránka zabývá požadovaným klíčovým slovem, je potřeba na stránku umístit text, který by roboti vyhledávačů dokázali analyzovat. V administračním rozhraní JZShop najeďte v horním menu na sekci "Redakční systém". Zde můžete upravovat jednotlivé části e-shopu tak, aby byly pro vyhledávače co nejlépe čitelné. Klikněte v rolovacím menu na položku "Kategorie", načež se vám zobrazí výpis kategorií, které v e-shopu máte. Můžete je mazat, přidávat nové nebo upravovat. Pro úpravu klikněte vpravo na ikonu tužky. Na následující stránce můžete upravovat danou kategorii. Nejdůležitější části pro SEO jsou titulek, popis stránky a vlastní textový obsah. Na titulku a popisu si dejte hodně záležet, jelikož se zobrazuje ve vyhledávání a může rozhodnout, jestli návštěvník na vaši stránku klikne či ne. Titulek proto pište tak, aby zaujal návštěvníkovu pozornost a obsahoval konkrétní klíčové slovo, na které chcete kategorii optimalizovat. Pozor ovšem na jeho délku, Google nezobrazí titulek delší než 55 znaků. Popis stránky by měl rozvíjet to, co je napsáno v titulku. Měl by také obsahovat dané klíčové slovo a výzvu k akci, jejímž cílem je zákazníka přesvědčit ke kliknutí. Například: "Vyberte si z kolekce dámského sportovního oblečení na jaro 2020 za bezkonkurenční ceny." Délka titulku, který se zobrazuje ve vyhledávání, je omezena na 155 znaků.
Upravte text jednotlivých stránek e-shopu
Po kliknutí na "Rozšířené údaje" v administraci kategorie můžete upravovat text stránky. Je rozdělen na 2 části, jedna se zobrazuje nad výpisem zboží a druhá pod ním. Text zde by měl taktéž obsahovat klíčové slovo a měl zákazníka přesvědčit ke koupi vašeho produktu. Text můžete různě upravovat pomocí ztučnění, různých fontů a barev písma. Můžete také vkládat nadpisy, fotografie, odkazy a podobně.
Stejným způsobem jako kategorie můžete samozřejmě optimalizovat i jednotlivé položky zboží. V horním menu klikněte na "Zboží" a z rolovacího menu vyberte položku Zboží. Poté se vám zobrazí výpis produktů, které můžete po kliknutí na tužku vpravo editovat podobně jako kategorie.
Blog
Pro SEO vašeho e-shopu je důležité, aby zákazník získal co nejvíce informací o vašich produktech. V Redakčním systému si najděte položku "Magazín", kde můžete založit blog a psát zde o vašich produktech. Z článků poté odkazujte na konkrétní kategorie a produkty ve vašem e-shopu. Pokud se vám z vašeho magazínu podaří vytvořit relevantní a autoritativní zdroj informací o vašem oboru, budou se vám mnohem snadněji získávat zpětné odkazy a navíc dokážete podchytit i návštěvníky, kteří zatím pro koupi vašeho produktu nejsou rozhodnuti, ale shánějí dodatečné informace. Pokud se vám podaří získat je již na začátku, můžete je posléze přesvědčit, aby se stali vašimi zákazníky.