Funkce Facebooku, které pomohou zvýšit tržby vašemu e-shopu
Tisíce e-shopů v ČR (a desítky milionů na celém světě) využívají firemní stránky na Facebooku k efektivnímu oslovování zákazníků. Díky výhodám, které prezentace na Facebooku přináší, se tato sociální síť stala nezbytným zdrojem návštěvníků pro většinu online podnikatelů. Firemní stránky na Facebooku navštěvuje celosvětově 1,6 miliardy lidí každý týden. Oproti jiným platformám, používaným jako zdroj návštěvnosti, jako jsou například Google As či Sklik, má Facebook obrovskou výhodu: schopnost přímo komunikovat s novými zájemci o vaše produkty i s věrnými zákazníky vašeho e-shopu. Díky neustále rostoucí poptávce přichází tato největší sociální síť s řadou funkcí, které mohou pomoci zvednout tržby vašemu e-shopu. Podívejme se postupně na některé z nich.
Umožněte návštěvníkům konverzi přímo na vaší FB stránce
Základní princip online marketingu radí co nejvíce potenciálnímu zákazníkovi usnadnit používání vašich webových stránek. Čím menší úsilí bude muset návštěvník vynaložit, tím bude s vaším e-shopem spokojenější a tím spíše si od vás něco koupí.
Stejná logika platí pro vaši firemní stránku na Facebooku. To je také důvod, proč Facebook umožňuje majitelům e-shopů, aby uživatelům, kteří navštíví jejich firemní stránku, nabídli okamžitou akci. Ať už prodáváte boty nebo kosmetiku, můžete zákazníkům umožnit konverzi přímo na vaší Facebookové stránce. Můžete tak návštěvníkům vaší firemní FB stránky nabídnout vaše nejlepší produkty, aniž by zákazník musel opustit prostředí Facebooku. Váš e-shop tak již nebude ztrácet potenciální zákazníky, kteří z firemní stránky na váš e-shop neprokliknou.
Umožněte zákazníkům, aby prodávali místo vás
Pokud si uživatel Facebooku chce koupit něco nového, často požádá přátele a rodinu, aby mu doporučili vhodný produkt, se kterým mají zkušenosti. Poté, co jeho přátelé komentují status, ve kterém žádá o radu a svěří mu své nápady a doporučení, Facebook doplní komentáře jmény, místy a recenzemi příslušných místních firem. Uživatelé Facebooku mohou navíc sami zveřejňovat doporučení s textem, obrázky, hashtagy a odkazem přímo na vaši stránku. Facebook v zásadě umožňuje vašim spokojeným zákazníkům zveřejňovat recenze a doporučení pro vaše budoucí zákazníky. Pokud poskytujete kvalitní služby, budou lidé sdílet doporučení dál a dál a vy se můžete připravit na příliv nových zákazníků.
Nabídněte návštěvníkům vnitřní pohled do vaší firmy
Uživatelé sociálních sítí milují příběhy. Na Facebooku a Instagramu používá službu Stories více než půl miliardy lidí, kteří jejím prostřednictvím sdílejí příběhy, které jejich přátelům a fanouškům nabízejí úžasné vizuální informace.
Příběhy jsou pro váš e-shop neocenitelným způsobem, jak návštěvníkům vaší firemní stránky nabídnout pohled do zákulisí vašeho e-shopu a na vaši každodenní práci. Získáváte tím skvělou příležitost, jak představit své produkty a jejich použití v běžném, reálném životě. V krátkém videu můžete potenciálním zákazníkům předat zábavnou formou mnohem více informací, než v dlouhém textu. Zákazník, který vidí produkt během skutečného použití v reálném světě, má poté mnohem větší tendenci si jej koupit.
Usnadněte zákazníkům nalezení vaší provozovny
Pokud má váš e-shop výdejní místo nebo přímo i kamennou prodejnu, můžete využít funkce Facebooku, která vám umožní oslovit lokální zákazníky ve vašem okolí. Mobilní uživatelé Facebooku mají přístup k části, kde najdou informace o svém okolí. Zde najdou potenciální zákazníci, kteří se nacházejí poblíž a mají zájem o vaše produkty, spoustu informací o vašem obchodu: umístění, otevírací dobu, hodnocení, recenze a doporučení přátel. Uživatelé samozřejmě mohou také kliknout na odkaz, který je přenese přímo na vaši stránku, kde najdou bližší informace.
K dispozici je také aplikace Facebook Local, která na základě polohy uživatele najde vše, co potřebuje vědět o místních firmách, nadcházejících událostech, místech, která doporučují jeho přátelé a podobně. Jelikož spotřebitelé tráví stále více času na mobilních zařízeních a většinu tohoto času věnují sociálním médiím, je pro váš e-shop stále důležitější rozvíjet poutavou firemní stránku na Facebooku. Využíváním výhod, které Facebook nabízí, si zajistíte náskok před konkurencí ve stále náročnějším světě podnikání.