Cookies lišta se mění na lištu souhlasů
Cookies lišta se mění na lištu souhlasů
S blížícím se koncem podpory cookies třetích stran prohlížečem Google Chrome přinášíme řešení, jak nadále cílit reklamní kampaně na vaše zákazníky. Mimo současných cookies bude možné zákazníky identifikovat pomocí osobních údajů, jako je e-mail, telefon, adresa nebo user ID.
Víte že..
Veškeré osobní údaje jsou předávány v zašifrované podobě, v unikátním hash formátu a to pouze za účelem identifikace zákazníka pro zobrazení relevantní reklamy. Upozorňujeme, že je poviností provozovatele e-shopu posoudit, zda splňuje veškeré právní náležitosti.
Osobní údaje můžete získat od zákazníka v procesu objednávky nebo např. při přihlášení pomocí služby Seznam.cz. Ve výchozím stavu je předávání osobních údajů deaktivováno.
Před nasazením sdílení osobních údajů je potřeba provést následující úkony:
1. Aktualizujte podmínky zpracování OÚ
Protože budete předávat osobní údaje provozovatelům reklamních kampaní, je potřeba tyto společnosti doplnit jako další zpracovatele osobních údajů pro účely marketingu. Obvykle se jedná o společnost Seznam.cz, a.s. (reklamy Sklik) a Google Ireland Ltd. (reklamy Google Ads). Současný vzor GDPR pro účely přímého marketingu (newsletter) je tedy nutné doplnit o remarketing, rozšířit rozsah osobních údajů o ty, které dovolíte předávat prostřednictvím lišty souhlasů a doplnit další příjemce osobních údajů podle toho, kde inzerujete vaše reklamy.
2. Upravte textaci cookies lišty
Protože kromě cookies budete využívat pro marketingové účely také osobní údaje zákazníka, je vhodné změnit textaci Cookies lišty na "Nastavení souhlasů", "Nastavení soukromí" nebo "Nastavení cookies a GDPR". Název lišty můžete nově měnit přímo v administraci v sekci Zákazníci -> Osobní údaje -> Cookies.
Dále je potřeba upravit textaci souhlasu pro marketingové účely. V editaci účelu "Marketingové" je nutné specifikovat, jaké údaje a komu sdílíte. Souhlasem s marketingovými cookies bude zákazník nyní dávat souhlas také se sdílením osobních údajů pro účely marketingu.
3. Aktivujte sdílení osobních údajů
Nakonec v sekci Zákazníci -> Osobní údaje -> Cookies, tabulka Účely zpracování osobních údajů přejděte do editace Marketingového účelu.
Zde je nově k dispozici položka "Uživatelská data". Z nabídky si vyberte, které z osobních údajů zákazníka chcete používat pro cílení vašich reklamních kampaní.
Po změně nezapomeňte formulář uložit.
Aktualizace marketingových kódů
Aby bylo možné využívat identitu zákazníka v marketingových kampaních, aktualizovali jsme také měřící a konverzní kódy - pro Seznam.cz a Sklik.cz jsme nasadili jednotný konverzní kód a pro Google doplnili konverzní kód o identitu zákazníka v Google Tag (gtag.js).