SOUHRNNÉ AKTUALIZACE 1. POLOLETÍ 2021
Souhrnný seznam nasazených vylepšení a aktualizací během první poloviny roku 2021.
Aktualizace šablon
Objednat s povinností platby
Novela občanského zákonníku a sní nové povinnosti ve spotřebitelském vztahu - mimo jiné také textace tlačítka "Objednat", kde se zákazník zavazuje objednávku uhradit. Bez správné textace pak může být objednávka neplatná. Aktualizovali jsme šablony e-shopu JZshop a doplnily text tlačítka Objednat "s povinností platby".
Novinky v administraci
Režim One Stop Shop (OSS)
Připravili jsme e-shop na plánovaný režim OSS od 1.7.2021. Funkci je možné aktivovat na podpoře podpora@jzshop.cz s ohledem na případné problémy s účetním systémem. Pro aktivaci nás prosím kontaktujte.
Recyklační poplatky
S platností od 1.1.2021 dle zákona č.542/2020 Sb. je nutné uvádět náklady na zpětný odběr, recyklaci nebo odstranění výrobku s ukončenou životností na daňovém dokladu odděleně v souladu § 73, resp. § 99 zákona č. 542/2020 Sb.. Více informací na webu MŽP www.mzp.cz/cz/oddelene_uvadeni_nakladu
V administraci najdete novou kolonku v editaci produktu s názvem Recyklační poplatek. Do této kolonky zadávejte částku poplatku, která bude viditelný na faktuře. Hodnota poplatku se nezapočítává do koncové ceny produktu.
Na faktuře se pak poplatek zobrazí na samostatné řádce pod daným produktem.
Filtrace dodací adresy v objednávkách
Ve filtračním boxu na levé straně administrace je nově k dispozici pole Adresa pro filtraci objednávek pomocí dodací adresy. Lze zadat do pole město nebo ulici.
Zakázání dárku k objednávce
Na úrovni každého produktu lze nyní zakázat dárek k objednávce. Odebráním této možnosti vyloučíte hodnotu produktu z výpočtu hodnoty objednávky pro cenovou hladinu dárku k objednávce. Možnost najdete v editaci produktu na kartě Rozšířené údaje, sekce Rozšířené nastavení.
Hromadná změna stavu objednávek
V seznamu objednávek lze nově hromadně změnit stav objednávek pomocí hromadných akcí na konci datagridu. Stačí jednotlivé objednávky označit a v hromadných akcích vybrat požadovaný stav a potvrdit tlačítkem provést.
Hromadný import trasovacích čísel
V sekci Objednávky je k dispozici hromadný import trasovacích čísel balíků. Import podporuje exportní formáty DPD a Zásilkovny, ale při zachování názvosloví jednotlivých sloupců lze využít pro jakéhokoliv dopravce.
Pro identifikaci objednávky používejte sloupce:
- Objednávka = číslo objednávky
- Variabilní symbol = číslo VS
Pro import trasovacího čísla používejte sloupce:
- Číslo balíku
- Trasovací číslo
Po importu čísel balíků lze nastavit změnu stavu objednávky. Stačí vybrat z nabídky stav objednávky před stisknutím tlačítka importovat.
Export zákazníků
Nově je k dispozici funkce exportu databáze zákazníků do souboru formátu MS Excel. Export najdete v sekci Zákazníci, tlačítko "Exportovat".
Položky k exportu:
Id, Kód, Jméno, Příjmení, E-mail, Telefon, Jazyk, Ulice, Město, PSČ, Stát, Firma, IČ, DIČ, Dodací jméno, Dodací příjmení, Dodací ulice, Dodací město, Dodací PSČ, Dodací stát, Dodací firma, Sleva, Skupina (sleva)
Nové moduly a aktualizace
Zásilkovna widget V6
Nasadili jsme nový widget Zásilkovny. Nově podporuje automatické přepnutí do jazyku e-shopu, takže si ho užijete např. i v dánštině! Dále ve widgetu najdete nové filtry, vylepšenou mapu, propracovanější responzivitu a mnoho dalších vylepšení.
Pro zobrazení vyhledávacího widgetu od Zásilkovny stačí zaškrtnout "Použít vyhledávač zasilkovna.cz" v sekci Nastavení -> Dopravci -> Zásilkovna.
Ukázka nového widgetu na e-shopu:
Sleva na X-tý produkt v objednávce
Možnost nastavit slevy na produkty v košíku dle množství kusů. Pro každý x-tý produkt lze nastavit výše slevy až do 100%, takže lze vytvářet kampaně typu 3+1 produkt zdarma.
Napojení na aplikaci Expan.do pomocí API pro snadnou expanzi do zahraničí a českých marketplaces jako je Alza nebo Mall.
Pricing Fox je nástroj fungující na platformě Mergado, který vám bude automaticky přeceňovat sortiment podle konkurentů či pozic na srovnávačích. Kromě dynamického pricingu vám pomůže také s diagnostikou nabídek, se získáním přehledu o pohybu vašich cen a monitoringem konkurence.
Implementace XML feedu pro aplikaci Mergado.
Implementovali jsme do e-shopu novou službu pro komunikaci se zákazníky LimeTalk. Nový účet můžete založit na webu www.limetalk.com na 180 dní zcela zdarma. Jak službu implementovat najdete v nápovědě služby www.limetalk.com/cs/installation/jzshop
Pomocí aplikace Chatgo můžete snadno komunikovat se svými zákazníky přes Messenger. Aplikace je nyní k dispozici zdarma v e-shopu JZshop.
Jak aktivovat doplněk?
1. Zdarma vytvoříte účet v ChatGo aplikaci.
2. Připojíte vaši firemní facebookovou stránku, přes kterou budete dostávat zprávy ze zákaznického chatu.
3. V administraci ChatGo v sekci Přidat na web povolíte doménu vašeho eshopu a zkopírujete kód chatovacího okna.
4. V administraci JZShop (Nastavení -> Komunikace) vložte zkopírovaný kód do pole ChatGo kód.
Implementovali jsme platební bránu PayU do e-shopu JZshop. Modul je k dispozici za cenu 2990 Kč, případně pro tarify Enterprise zcela zdarma.
Možnost úhrady objednávky formou flexipasů Sodexo. Před platbou si zákazník může nastavit, jakou částku chce hradit formou flexipasů a zbytek doplatit standardní platební metodou.
Připravujeme integraci služby MessageOK pro automatizaci zákaznické péče pro vaše e-shopy. Jak služba funguje a další informace najdete na stránce modulu www.jzshop.cz/moduly/komunikace-se-zakazniky/messageok
V případě zájmu o pilotní projekt prosím vyplňte žádost na stránce messageok.com/jzshop
Další vylepšení a fixy:
- Synchronní odesílání dat pro Ecomail.cz - upraven odesílání dat zákazníka při vytváření objednávky, označení zákazníka e-mailem v sessions
- Automatické odhlášení ze všech sessions při změně hesla - bezpečností aktualizace
- Uživatelské konverzní kódy v objednávce - na děkovací stránce po vytvoření objednávky lze vkládat vlastní konverzní kódy s využitím příznaků, používaných ve stavových e-mailech.
- Čárový kód na objednávce - pro rychlejší automatizaci s objednávkami jsme přidali možnost zobrazení čárových kódů do objednávkového PDF. Aktivovat čárový kód můžete v sekci Zboží -> Skladník -> Nastavení
- Řazení položek v objednávce - v tiskovém výstupu objednávky v PDF lze řadit položky dle kat. čísla nebo dle umístění na skladě. Řazení lze nastavit v sekci Nastavení -> Objednávky -> Vzhled objednávky -> Řazení položek.