Přehled aktualizací za červenec-září 2019
Nové okno Zásilkovna
Zásilkovna pomalu ukončuje podporu původní implementace vyhledávání výdejního místa, které nahrazuje vlastní aplikací. Pokud chcete již nyní využívat nové okno Zásilkovny, stačí tuto možnost aktivovat v Nastavení -> Dopravci -> Zásilkovna, možnost “Použít vyhledávač Zásilkovna.cz”
Zobrazení vyhledávače na frontendu:
Možnost úpravy textace nedostupného produktu
Pro produkty, které nelze koupit, jsme přidali možnost úpravy textace hlášky “Litujeme, ale zboží nelze koupit”. Hláška se zobrazí místo tlačítka koupit v případě, že je u produktu zakázáno vložení do košíku (pomocí dostupnosti nebo ve vlastnostech zboží).
Hlášku lze nově upravit v sekci Nastavení -> Nastavení produktu. Doporučujeme zachovat text na dvou řádcích.
Zobrazení hlášky na frontendu:
Hláška pro archivované zboží zůstává beze změny, tedy "Tento produkt již není v nabídce" bez možnosti editace.
Odkaz na sledování zásilky
Pokud máte vyplněno u dopravy sledovací URL a u objednávky číslo balíku, zobrazí se odkaz na sledování zásilky přímo u objednávky. V přehledu objednávek najdete odkaz pod ikonkou balíku, kde jsou uvedeny dodací údaje a doprava/platba. Odkaz najdete také v editaci objednávky, vedle pole číslo balíku.
Víte, jak správně vyplnit URL sledování?
U každé dopravy v sekci Marketing -> Doprava a platba je pole "URL pro sledování". Zde vložte adresu ze sledování libovolné zásilky daného dopravce a číslo balíku v adrese nahraďte příznakem %CISLO%.
Např. URL sledování Zásilkovny vypadá takto:
https://www.zasilkovna.cz/vyhledavani/%CISLO%
Rozšíření filtrace objednávek
Pole datum odeslání v objednávce lze nyní automaticky vyplňovat pomocí změny stavu objednávky s vybraným typem “Odesláno”. Pokud je pole datum odeslání vyplňeno, objednávka je označena jako odeslána. Ve filtraci objednávek pak lze vybrat, zda je objednávka odeslána.
Rychlá možnost označení objednávky za odeslanou - v toolboxu najdete novou možnost “Odesláno” - vyplní aktuální datum a čas do pole odeslání objednávky. Pokud je objednávka odeslána (respektivě uhrazena), rychlá možnost z toolboxu automaticky zmizí.
Rozšíření hromadných akcí o uhrazeno a odesláno. Zapíše aktuální datum a čas do pole odesláno nebo uhrazeno ve vybraných objednávkách.
Nová funkce filtrace objednávek. V uživatelských filtrech lze vybrat “Počet dní po” určité události. K dispozici jsou události:
- vytvoření objednávky
- uhrazení objednávky
- změně objednávky administrátorem
- odeslání objednávky (připravujeme)
Víte že..
Ve filtru objednávek lze kombinovat stavy objednávky, dopravu, platbu, zda byla objednávka odeslána či zaplacena spolu s událostmi zmíněnými výše.
FIltrace produktů ve velkoobchodních exportních XML feedech
V modulu Velkoobchodní XML lze nově snadno vyfiltrovat exportované produkty do XML feedu pomocí kategorie a výrobce. Stačí v editaci XML feedu v záložce "Rozšířené údaje" vybrat filtr kategorií nebo výrobce. V kombinaci s omezením na cenovou skupinu lze snadno určovat ceny odběratelům jednotlivých produktů. Pro aktivaci modulu nás kontaktujte.
Podpora zbožového srovnávače Shopalike
Nově lze exportovat produkty ve formátu XML do zbožových srovnávačů Shopalike.cz a Shopalike.sk. Nové XML feedy můžete vytvořit v sekci Redakční systém -> XML feed kde vyberete formát Shopalike. Pro SK verzi srovnávače stačí vytvořit XML feed s měnou EUR a jazykem SLovenština.
Pro srovnávač Shopalike můžete také vložit pokročilé konverzní kódy v Nastavení -> Katalogy zboží. Pokud prodáváte oděvy, můžete také určit, které parametry produktu jsou velikost a barva. Tyto parametry se budou automaticky exportovat do XML feedu.
Změna logiky zobrazení běžné ceny a ceny před slevou
Zobrazení přeškrtnuté ceny v kategorii se nyní řídí nově nastavenou logikou:
- zobrazí se běžná cena pokud není produkt ve slevě a běžná cena je vyplněna
- zobrazí se cena před slevou pokud je produkt ve slevě
Zobrazení běžné ceny a ceny před slevou v detailu produktu:
- zobrazí se cena před slevou, pokud je produkt ve slevě
- zobrazí se běžná cena, pokud je vyšší, než cena před slevou, pokud je produkt ve slevě
- běžná cena se nezobrazuje, pokud je nižší nebo stejná, jako cena před slevou nebo prodejní cena
Uzamčení frontendu e-shopu
Frontend eshopové aplikace (zákaznická část nebo také šablona eshopu) lze nyní uzamknout pro návštěvníky a zobrazit libovolnou vstupní stránku, kterou si můžete vytvořit v HTML editoru. Uzamčení frontendu najdete v sekci Nastavení -> Nastavení obchodu -> Údržba. Do pole předpokládané spuštění můžete zadat datum pro roboty vyhledávačů, kdy se na web mají vrátit a pokusit se o indexaci. Do textu pro zákazníky můžete vytvořit vstupní stránku eshopu pomocí HTML editoru - ve výchozím stavu je stránka prázdná.
Takto může vypadat stránka údržby. Pro vytváření obsahu je připraven obsah o šířce 800px s centrováním na střed.
Aktualizace Glami XML
Dle požadavků Glami jsme doplnili XML feed o parametr “Materiál”. Parametr je nutné vyplnit u každého produktu v záložce XML, sekce Glami.
Pozor!
Materiál se musí vyplňovat dle specifikace Glami ve formátu látka, dvojtečka, číselná hodnota v %,znak procento, další parametr oddělený čárkou
Příklad: bavlna:60%,polyester:40%
Aktualizace údajů registrovaného zákazníka v “Můj účet”
V případě přihlášeného registrovaného zákazníka nově aktualizujeme kontaktní údaje, fakturační adresu a dodací adresu z údajů vyplněných ve 2. kroku košíku. Všechny údaje se aktualizují automaticky a budou připraveny pro další nákup.
Stránka s označenými produkty
Do CMS stránky s ovladačem “Označené produkty” jsme přidali novou funkci zobrazení všech produktů ve slevě. Nyní tedy můžete vytvořit novou stránku např. “Slevy” kde zobrazíte všechny produkty ve slevě bez nutnosti označování produktů štítkem.
Editace CMS stránky, záložka "Základní údaje":
Editace CMS stránky, záložka "Rozšířené údaje":
Ikona poznámky prodejce
Do seznamu objednávek v administraci jsme přidali grafickou ikonku pro upozornění na vloženou poznámku prodejce. Nově se vedle jména zákazníka mohou zobrazovat dvě ikonky - poznámka zákazníka a poznámka prodejce. Po kliknutí na ikonku se zobrazí obsah poznámky.
Hromadné generování slevových kódů
Do modulu slevových kupónů jsme přidali funkci pro hromadné vytvoření a export unikátních slevových kódů.
V sekci Marketing -> Slevové kupóny najdete novou záložku “Vygenerovat kupóny”. Zde můžete nastavit vlastnosti kupónů, jejich počet a po kliknutí na tlačítko “Vygenerovat a stáhnout” se vytvoří požadovaný počet kódů a současně exportní soubor.
Exportní soubor s kódy lze importovat do nástrojů e-mailingového marketingu, jako je např. Ecomail a unikátní kódy rozesílat v emailových kampaních.
Pozor!
Exportní soubor je nutné stáhnout bezprostředně po vygenerování kódů, zpětně nelze kódy nijak exportovat.
Drobečková navigace v magazínu
Pro zvýšení orientace zákazníka a zrychlení pohybu v magazínu jsme přidali drobečkovou navigaci. Zobrazuje se pod nadpisem stejně, jako v kategoriích produktu.