Aktualizace #1 - 2015
Souhrnný přehled aktualizace e-shopu za rok 2015
S novými stránkami www.jzshop.cz jsme spustili také tento blog, ve kterém Vám budeme přinášet novinky a aktualizace z našeho e-shopu. Aktualizací bylo hodně a bylo nám líto je nikde neukázat, proto Vám zde přinášíme rychlý přehled, na čem jsme za minulý rok pracovali.
- Řazení zboží na hlavní straně - v nastavení hlavní strany nyní najdete možnost řazení zboží umístěného na hlavní straně. Lze řadit dle data přidání, prodávanosti a nebo dle nastavené priority zboží.
- Rozšířené produktové XML - v kartě každého produktu nyní najdete záložku XML. Zde můžete specifikovat produkt pro jednotlivé zbožové katalogy zvlášť a zlepšit tak spárovatelnost produktů v katalozích.
- Automatické mazání neplatných emailů newsletteru - protože se do Vašich newsletterů mohou dostat neplatné emaily od spamujících robotů, zavedli jsme novou funkci pro kontrolu emailů a v případě, že newsletter nebyl doručen, neplatný email se vymaže z databáze adresáře.
- Nové boxy v administraci - v levé části boxů najdete možnost přidat nový box v každé sekci. Jedná se o box s nejdůležitějšími odkazy, které Vám usnadní práci s e-shopem. Nové boxy musíte přidat z galerie boxů nebo stisknout "Načíst výchozí" a nainstalují se Vám zde všechny výchozí boxy.
- Rozšířené možnosti tvorby pozadí e-shopu - nyní lze u šablony "Modern" nastavit pozadí s opakováním, lze jej ukotvit při scrolovaní a mnoho dalšího. Více najdete v nastavení vzhledu.
- Aktualizace výpočtu daně se slevou ve fakturách - provedli jsem úpravu výpočtu základu daně v případě využití slevy procentem. Nyní se sleva rozpočte do daňového základu i v případě více sazeb DPH na faktuře.
- Nové možnosti filtrace - do filtrace a řazení zboží, což je součástí každého tarifu, jsme přidali možnosti filtrace dle štítků a produkty pouze skladem. Tyto funkce je nutné aktivovat v sekci Nastavení -> Nastavení zboží.
- Nový XML feed Zboží.cz - jistě jste se dočetli o novém XML feedu katalogu Zboží.cz, který je platný od září tohoto roku. Nový feed u nás máte k dispozici již nyní, abyste se mohli pečlivě připravit. Nový XML feed mimo jiné nabízí třídění do kategorií, podobně jako Heuréka.cz. V editaci každé kategorie již najdete zařazení kategorie do katalogu Zboží.cz. Nemusíte nic nastavovat či měnit, XML feed nahradil původní feed Zboží.cz.
- Vodoznak na fotografiích produktů - doplnili jsme do e-shopu možnost nahrát na každou vloženou produktovou fotografii vodoznak ve formě průhledného PNG obrázku.
- Našeptávač ve vyhledávání - do fulltextového vyhledavače jsme doplnili našeptávač. Při psaní dotazu e-shop nabídne relevantní výsledky ze zboží, kategorií, výrobců a magazínu.
- Mobilní šablona - pro zvýšení hodnocení e-shopu ve výsledcích vyhledávání Googlu v mobilních zařízeních jsme spustili optimalizovanou mobilní šablonu - pro všechny uživatele zdarma. Věříme, že díky mobilní šabloně zvýšíme komfort pro Vaše zákazníky při prohlížení na mobilních zařízeních.
- Nové API pro propojení s GA - protože Google změnil způsob přístupu k datům Google Analytics, byli jsme nuceni připravit zcela nové napojení pomocí API a ověření OAuth 2.0. Pro správnou funkci statistik je nutné znovu propojit účet Googlu a administrace.
- Generování slevových kupónů z registrace do newsletteru - na Vaše četné žádosti jsme rozšířili automatické generování slevových kupónů na základě registrace do newsletteru. Snadno tak můžete zákazníky motivovat k ukládání emailových adres do Vašeho newsltteru a poté je oslovit s mimořádnou nabídkou.
- Sledování newsletteru pomocí Google Analytics - Do každého odeslaného newsletteru jsme implementovali automatické vkládání sledovacího kódu kampaně pro Google Analytics. Stačí, abyste měli aktivní účet propojený s Vaším e-shopem a budete moci ihned sledovat konverze z odeslaných newsletterů. Statistiky najdete v sekci Akvizice -> Kampaně.
- Nový layout newsletteru - Pro odesílání plně grafických newsletterů jsme přidali prázdný layout pro newsletter. Tento layout neobsahuje žádné předdefinované styly, takže můžete vytvořit libovolně grafický obsah bez omezení. V budoucnosti budeme přidávat další layouty, které by Vám pomohli s vytvářením newsletterů.
- Ikonky dopravy v objednávce - Pro zvýšení přehlednosti na základě Vašich podnětů jsme upravili ikonku pro dopravu a platbu v objednávkách. Nyní se zde zobrazuje vykřičník v případě, že je rozdílná adresa dodání a fakturační adresa. Toto upozornění je především pro ty z Vás, kteří expedují zboží na základě faktur.
- Změna stavu objednávky s okamžitou editací zprávy - Na Vaši žádost jsme přidali rozšířenou možnost změny stavu objednávky v dialogovém okně. Vedle stávajícího roletového menu je nyní ikonka pro vyvolání dialogového okna. Zde můžete změnit stav s přímou editací zprávy, kterou odešlete zákazníkovi. Lze také určit, zda chcete odeslat mail či přiložit fakturu bez ohledu nastavení konkrétního stavu objednávky.
- Náhled automatických mailů v historii objednávek - Pro zlepšení kontroly a přehledu nad komunikací se zákazníkem jsou nyní logovány všechny emaily odeslané z administrace přímo v historii objednávky. Každý mail navíc můžete otevřít a zkontrolovat jeho obsah.
- Kopie e-mailů zákazníkům - Aby Vám neunikla žádná komunikace se zákazníkem, můžete vyplnit v nastavení obchodu adresu pro zasílání všech kopií e-mailové komunikace. Doporučujeme vytvořit extra emailový účet pouze pro tento účel, aby Vás množství emailů zcela nezahltilo.
- Spuštění dropshipmentu - Po dlouhých přípravách jsme pro Vás připravili kompletní modul pro provoz dropshipmentu. Pokud tedy chcete rozšíř svůj sortiment do partnerských obchodů, není nic jednoduššího, než spustit dropshipment. Systém automaticky přeposílá objednávky vytvořené v partnerském e-shopu do mateřského, který zboží sám expeduje. K dispozici je modul pro mateřský i pro partnerský e-shop.
- Kategorie bez produktů - Nově lze snadno vyhledat kategorie, ve kterých nejsou žádné produkty. Tuto funkci jistě využijete, používáte-li import produktů od dodavatele. Takto můžete snadno provézt údržbu "zbytečných" kategorií jedním kliknutím. Funkci najdete přímo v kategoriích, tlačítko "Kategorie bez produktů".
- Filtrace variant - Ti z Vás, kteří využívají varianty produktů, jistě uvítají nový modul a to filtraci variant. Filtrace je postavena na stejném principu, jako filtrace parametrů. Zobrazuje se tedy ve stejném filtračním bloku mezi parametry.
- Zaslání zapomenutého hesla - Zákazníci na e-shopu mohou nyní automaticky zažádat o nové heslo. Reset hesla probíhá pomocí odkazu, díky kterému si mohou sami nastavit heslo nové.
- Napojení na Pohoda elektronické obchody - Provedli jsme několik úprav v synchronizaci s ES Pohoda. Nyní je možné synchronizovat kompletní databázi produktů včetně variant pomocí modulu Pohoda internetové obchody. Vše probíhá pomocí XML feedů, takže můžete snadno spravovat skladovou dostupnost přímo v ES Pohoda a pomocí XML aktualizovat data v e-shopu.
- Sklik retargeting - Nyní můžete i Vy využít nové marketingové kampaně Seznam.cz a to Sklik retargeting. Vložení ID kódu Vaší kampaně najdete v sekci Nastavení -> Katalogy zboží.
- Aktualizace GoPay platební brány - Provedli jsme aktualizaci platební brány GoPay, takže nyní podporuje prodej také v EUR a v jazycích SK a EN. Tato změna se na Vašem účtu GoPay nijak neprojeví, pouze jsme rozšířili možnosti integrace.
- Zapomenuté heslo do administrace - Doplnili jsme do přihlašovací stránky administrace odkaz na vytvoření zapomenutého hesla. Pro nové heslo musíte zadat správný e-mail, který máte vyplněn ve svých údajích v administraci e-shopu.
- Nový jazyk e-shopu Němčina - Doplnili jsme překlad německé verze nákupního prostředí e-shopu. Jazyk můžete snadno přidat v sekci Nastavení -> Jazyky.
- Úprava zobrazení variant - Do nastavení každé skupiny variant jsme doplnili možnost zobrazit název skupiny variant v názvu zboží. Nyní si můžete sami určit, zda v názvu produktu chcete uvádět např. Objem 100 ml nebo pouze 100 ml.
- Parametry v URL - Upravili jsme zobrazování parametrů tak, aby se vybrané parametry ukládaly také do URL. Každému parametru lze určit pozici v URL, tato pozice je však omezena pouze na 3 parametry z důvodu délky URL.
- Obchodní podmínky v příloze e-mailu - Nyní lze přiložit libovolný soubor k automaticky zasílaným e-mailům z e-shopu. Stačí soubor přidat v nastavení obchodu a ve vybraném stavu objednávky, na základě kterého chcete soubor v e-mailu přiložit, zaškrtněte "přiložit obchodní podmínky".
- Nástroje pro měření konverzí - V e-shopu nyní najdete další marketingové nástroje pro měření koverzí. K již dostupným měření Sklik, Zboží či Heuréka přibyl Google TAG manager. Vše je dostupné přímo v administraci, stačí vložit párovací klíče.
- Dárek k objednávce - Nově je k dispozici v tarifu PROFI modul dárek k objednávce. Díky tomuto modulu lze automaticky přidat do objednávky určité hodnoty vybraný produkt jako dárek. Již nemusíte každou objednávku upravovat ručně, systém za Vás vše udělá. Výhodou je automatické odečtení dárku ze skladu, pokud máte aktivní vedení skladu.
- Prioritní řazení zboží - Na Vaše žádosti jsme přidali do e-shopu nový typ řazení - prioritní. Lze u každého produktu definovat jeho prioritu a tak určit, který produkt bude v kategorii zobrazen jako první. Pro správnou funkci je nutné změnit metody řazení a jako výchozí zvolit prioritní.
- Nové funkce slevových kupónů - Slevové kupóny lze nyní generovat automaticky z každé objednávky. Vygenerovaný slevový poukaz je automaticky zaslán zákazníkovy e-mailem. Aby nedocházelo k neoprávněnému využití kupónu, lze určit, po které změně stavu bude odeslaná. Můžete tedy snadno nastavit, že kupón zákazník obdrží až po uhrazení objednávky.
- Dopravní modul Uloženka - díky modulu uloženka již nemusíte ručně vytvářet každé výdejní místo zvlášť. Modul uloženka obsahuje vždy aktuální seznam všech výdejních míst v Čechách i na Slovensku. Vytvořené objednávky pomocí Uloženky lze snadno exportovat do souboru CSV a šetří Vám tak mnoho času se zadáváním zásilek.
- Dopravní modul IN TIME - import dat do Aplikace Zásilky - pomocí souboru CSV můžete odeslat objednávky a adresy odesílané dopravcem IN TIME.
- Modul Služby - Rozšiřte svoji nabídku e-shopu a kromě zboží nabízejte i doplňkové služby! Doplňte svůj sortiment např. o rytecké práce na šperky, montážní práce či rozšířenou záruku.
- Dotaz na produkt v záložce zboží - doplnili jsme kontaktní formulář přímo do detailu zboží. Nyní Vás můžou zákazníci kontaktovat s dotazem přímo ze stránky produktu.
- Aktualizace PDF manuálu - rozšířili jsme PDF manuál o popis dalších modulů a funkcí. Ke stažení jej najdete přímo v administraci e-shopu, v sekci Nápověda.
- Modul Banner na titulní straně - rozšířili jsme modul slideshow banner na titulní straně do všech tarifů JZShop 2.0.
- Nastavení měny pro všechny tarify - rozšířili jsme možnosti nastavení hlavní měny i pro tarify bez multiměnovosti. Nyní lze upravit zaokrouhlování a další nastavení měny ve všech tarifech.
- Odebrání META tagu klíčová slova - po důkladné rešerši jsme odebrali pole pro vkládání klíčových slov. Vyhledávače již tento META tag ignorují, proto Vás nechceme zatěžovat zbytečným vypisováním pro každý produkt. I nadále jsou klíčová slova generována automaticky, takže META tag nezůstane nevyplněn.
- Modul přesměrování - pro zájemce je k dispozici modul přesměrování stránek. Modul je prozatím v beta fázi a proto je dostupný pouze na požádání.
- Rozšířené filtrování dle parametrů - tarif PROFI je rozšířen o modul filtrace zboží dle strukturovaných parametrů. Nyní lze snadno vyhledat jakýkoliv produkt dle zadaných parametrů. Spolu s filtrací byl upraven také modul Parametry.
Celkem slušná dávka novinek, co říkáte? Chybí Vám na e-shopu nějaká funkce, kterou jste zde nenašli? Napište do diskuse pod článkem, budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu.