5 tipů pro efektivní PPC reklamu
5 tipů pro efektivní PPC reklamu
Mezi nejčastější způsoby získávání návštěvnosti patří kromě SEO hlavně PPC reklama. Zatímco optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces a díky aktualizacím algoritmů vyhledávačů jde o stále náročnější disciplínu, PPC neboli reklama s platbou za proklik dokáže přivést zákazníky na váš web prakticky okamžitě po jejím spuštění. To je také důvodem, proč stále více firem investuje své reklamní rozpočty právě do PPC.
Bohužel však díky tomu roste konkurence, kterou budete muset překonat, pokud chcete na svůj web získat z PPC nějakou návštěvnost. Abyste dokázali v PPC reklamě uspět a byli schopni protlačit své reklamy před konkurenci, měli byste znát nejen osvědčené PPC postupy, ale také držet krok s trendy a sledovat, co právě v digitálním marketingu "frčí".
Experimentujte s automatizovanými funkcemi a inteligentními nabídkami Google
Správa rozsáhlejších PPC účtů, které obsahují stovky, či tisíce klíčových slov, může být složitá. Pro každé slovo budete muset nastavovat cenu za proklik, tak, abyste zaplatili co nejméně, ale přitom dosáhli co nejlepších výsledků. Naštěstí v dnešní době můžete využít spousty nástrojů přímo od PPC platforem, které jsou založeny na strojovém učení a umělé inteligenci a které zvládnou správu vaší kampaně za vás. Měli byste však mít na paměti, že tyto automatické systémy vyžadují určitý čas a dostatek vstupních dat k tomu, aby se naučily pracovat s vaším účtem a dokázaly poskytovat optimální výsledky. Doba, po kterou bude učení trvat, bude záviset na objemu vaší návštěvnosti a počtu konverzí, a během této fáze může docházet k různým výkyvům. Měli byste s tím proto počítat a odolat impulsu k zastavení automatické strategie hned na začátku, kdy se může zdát, že moc dobře nefunguje.
Využívejte k propagaci vašich produktů video reklamy
Video reklama dokáže zaujmout diváka mnohem více, než textová nebo obrázková reklama. Prostřednictvím pohybu můžete ukázat váš produkt v činnosti a z několika úhlů, dostanete tak k potenciálnímu zákazníkovi mnohem více informací za mnohem efektivnější cenu. Sociální sítě zaměřené na sdílení videa, jako je například Youtube, mají obrovskou návštěvnost a videoreklamy zde vám mohou přinést spoustu nových zákazníků.
Vytvářejte pro své PPC reklamy specifické vstupní stránky
Současní spotřebitelé jsou obklopeni internetem, ať už jdou kamkoli. Na internet přistupují prostřednictvím mobilů, chytrých hodinek a dalších zařízení prakticky odkudkoliv - což znamená, že mají lepší přístup k datům a informacím než kdykoli předtím. Dnes je docela běžné používat hlasové vyhledávání, a hledající používají i relativně delší vyhledávací fráze, což činí všechny jejich vyhledávací dotazy mnohem specifičtější v porovnání s dřívější dobou.
Tento trend můžete využít a předložit jednotlivým potenciálním zákazníkům vysoce specifické vstupní stránky - tvz. landing pages. Tvorbou mnoha různých, velmi přesně zaměřených vstupních stránek můžete přivést zákazníky přesně k informaci či produktu, který hledají.
Používání vysoce specifických vstupních stránek pro PPC reklamy zvyšuje šance vašeho webu na dosažení úspěchu z několika důvodů:
- Pokud návštěvník uvidí, že se po kliknutí na reklamu ocitl přesně na stránce, kterou hledal, dramaticky to zvyšuje konverzní poměr.
- Google Ads používají k hodnocení reklam skóre kvality, které přímo souvisí s relevancí vašich reklam. Pokud vaše reklamy i vstupní stránky budou relevantní k dotazům, které lidé zadali do vyhledávače, bude to mít za následek zvýšení skóre kvality a pokles cen za proklik (CPC).
Přizpůsobte vaši stránku pro mobilní zařízení
Mobilní zařízení, jako jsou tablety či chytré telefony, se stávají stále častěji hlavními zařízeními, která lidé používají k přístupu na internet. Pokud zatím vaše stránky nejsou pro mobilní provoz optimalizovány, možná zbytečně přicházíte o peníze v případech, kdy mobilní návštěvník klikne na vaši PPC reklamu, a ocitne se na stránce, která není pro jeho zařízení správně čitelná. Nejen že potenciální zákazník okamžitě odchází, aniž by měl možnost vidět vaši výhodnou nabídku, navíc tímto způsobem vysíláte Google velmi nepříznivý signál o kvalitě vaší stránky. Google totiž nemá zájem zobrazovat stránky, které jejich návštěvníci okamžitě opouštějí. Prozkoumejte proto vaše přehledy návštěvnosti, a pokud zde najdete uživatele, kteří přišli přes mobilní zařízení, ujistěte se, že se jim váš web zobrazuje správně.
Pravidelně kontrolujte vaše PPC účty
Pokud se vám podařilo nastavit vaše PPC reklamy tak, že fungují a generují zisk, neznamená to, že je od teď můžete nechat žít vlastním životem. Naopak, je potřeba vše nejen pečlivě kontrolovat, ale také zjištěná data analyzovat a stávající kampaně na jejich základě upravovat k ještě lepšímu výkonu. Sledujte, kolik za jednotlivé kampaně a reklamní sestavy utrácíte, a pokud objevíte některou, která nevydělává tolik, kolik byste si představovali, nebo dokonce prodělává, zjistěte proč tomu tak je a zvažte její přepracování či pozastavení.
Závěrem
Digitální marketing je dynamické prostředí, které se neustále mění. Abyste udrželi vaše stránky stále na vrcholu zájmu uživatelů, je třeba neustále sledovat nejnovější trendy v PPC reklamě, SEO a dalších odvětvích marketingu. Online marketing a zejména PPC reklama je vysoce konkurenční prostředí, kde vám vaši protivníci nedají nic zadarmo.